Terra Madre Salone del Gusto 2018

Alle nyheder om den største internationale begivenhed dedikeret til mad er online… nu!

Programmet for Terra Madre Salone del Gusto 2018 er online fra i dag og opdateres hen ad vejen med alle events i denne tolvte udgave.

Den største internationale begivenhed dedikeret til madkulturen, som i Torino (Italien), fra den 20. til den 24. September, samler 5.000 delegerede fra 160 lande, samt 800 udstillere, 300 Slow Food præsidier og 500 madsamfund i netværket Terra Madre, præsenterer mange nyheder:

• Fem store områder, der hver er dedikeret til et vigtigt tema, hvor Slow Food deltager i aktiviteter, kampagner og projekter udført i verden takket være sit netværk af medlemmer og aktivister. Hvert tema repræsenterer et globalt problem, som Slow Food foreslår at tackle med en positiv tilgang baseret på alles engagement. Derfor hedder temaområderne Food for Change: mad til forandring er den revolution, vi ønsker at lancere ved at tale til den brede befolkning med interaktive læringsforløb, fora, debatter og smagsworkshops, der giver alle værktøjer til en forandring, der starter i de daglige valg. Programmet for temaområderne:

#foodforchange Slow Meat(Kød)

#foodforchange Slow Fish (Fisk)

#foodforchange Seeds (Frø)

#foodforchange Food and Health (Mad og Sundhed)

#foodforchange Bees and Insects (Bier og Insekter)

• Markedet, temaområderne og fora vil være at finde inde i Lingotto Fiere-pavillonen, mens hele Torino by og hele Piemonte-regionen vil danne rammerne for hundredvis af events og aktiviteter, der afholdes af flere aktører og mange forskellige tilgange til temaerne, som er centrum for Slow Food og Terra Madre netværkets daglige aktiviteter. Til dato er der allerede over 200 aktiviteter i Terra Madre In, begivenheder, der er planlagt udenfor Lingotto Fiere , men som udgør en integreret del af det officielle program, og hvis førende aktører er lokale aktiviteter og virksomheder fra Piemonte, som er blevet inviteret til at præsentere deres iværksættelse gennem en offentlig konkurrence. Beslutningen om at lave et fælles program er helt i tråd med Slow Foods hensigt om at åbne mere op for dialog og diskussion, om at stimulere overvejelser om den mad, vi spiser for at fremme forandring i spisevaner hos et stigende antal mennesker.

• Arena di Terra Madre, møde- og debatsted inde i Lingotto Fiere, som især er dedikeret til tre store samfund indenfor Slow Food og Terra Madre netværket: Indfødte, Migranter og Unge. Vi reflekterer for første gang sammen med dem over de store spørgsmål, der altid har været i centrum for Terre Madre-programmet, afgørende spørgsmål for planetens fremtid i en unik dimension, som er til inspiration selv for dem, der ikke er en del af en disse samfund. Arenaen er et rum, hvor debatten, der er åben for offentligheden, bliver kosmopolitisk, demokratisk og af universel karakter ligesom Terre Madre- netværket.

Ligesom i de tidligere udgaver vil der være Fora og Konferencer, Smagsworkshops, Kokkeskoler og Middagaftaler, et område udelukkende dedikeret til B2B, et stort område til gadekøkkener og ikke-industrielle bryggerier og mange andre initiativer rundt om i byen såsom teaterstykker og litterær læsning. Også i år vil det storslåede kongelige palads Palazzo Reale i Torino være vært for Enoteket i den indre gård, mens der opstilles madlastbiler i den tilstødende Piazzetta Reale.

Pressekontor for Terra Madre Salone del Gusto 2018

Slow Food, +39 329 83 212 85 [email protected] – Twitter: @SlowFoodPress

Regione Piemonte, +39 011 432 2549 – [email protected]

Città di Torino, +39 011 011 21976 – +39 342 1100131 – [email protected]

Terra Madre Salone del Gusto er en event afholdt af Città di Torino, Slow Food og Piemonte regionen i samarbejde med MIPAAF (ministeriet for landbrug, fødevarer og skovbrug), gjort muligt takket være støtte fra flere organer, herunder de officielle partnere: GLEvents-Lingotto Fiere, IREN, Lavazza, Lurisia, Parmigiano Reggiano, Pastificio Di Martino, Quality Beer Academy; med støtte fra Compagnia di San Paolo, Fondazione CRT-Cassa di Risparmio di Torino, Associazione delle Fondazioni di origine bancaria del Piemonte, Coldiretti; med bidrag fra IFAD, den Europæiske Union og CIA.